A tantárgy neve: Minőségbiztosítási rendszerek és gyakorlat | ||||
Kredit: | Félév: | Óraszám: | Óratípus: | Értékelés: |
Tantárgy leírása:
A minőségügy korszerű értelmezései, hazai és európai dokumentumai mind az önfejlesztés, az önigazgatás, az önértékelés szemléletét állítják előtérbe. A tantárgy célja, hogy a hallgatók értsék a minőségfejlesztés szerepét és fontosságát a felsőoktatás működtetésében és innovációjában, ismerjék a legelterjedtebb minőségfejlesztési modellek szemléletét, logikáját és jellemző technikáit. |
||||
Kötelező és ajánlott olvasmányok:
Bársony János (1998): A minőség oktatása, az oktatás minősége. Magyar Felsőoktatás, 1998. 10. sz. Kovács Árpád – Szvitacs István (1999): Minőségbiztosítás az egyetemen. Magyar Felsőoktatás, 1999. 4. sz., 44–46. Kozma Tamás – Juhász Attila: Minőségbiztosítás a „Bolognai folyamatban”. Educatio 2008/1, 51–63. Harvey, L. (1995), Beyond TQM, Quality in Higher Education 1, 123–146. |
||||
Tantárgyfelelős: Szivák Judit |